Training Debatteren II: De Verdieping

In het najaar van 2019 biedt VVD Breda je twee debat trainingen aan waarop je je debatvaardigheden kunt oefenen: Debatteren I, De kern van overtuigen op zaterdag 12 oktober Debatteren II, Debatteren is opletten en ‘aan de bal blijven’ op zaterdag 9 november De trainingen vinden plaats onder leiding van een ervaren trainer van de Haya van Somerenstichting: Ad Gravendeel. We bieden de trainingen in combinatie aan, maar het is ook mogelijk om een van de twee trainingen te volgen.

Debatteren II: de Verdieping Inhoud van de training Een betoog moet staan als een huis. Daar horen de juiste argumenten bij en de juiste reacties op je opponenten. In deze training ligt het accent op het voeren van een liberaal debat en het omgaan met interrupties. De training bouwt voort op de training ‘Debatteren I’, maar kan ook als losse training gevolgd worden door mensen die al wat meer ervaring hebben met debatteren. Globaal programma

• Debatteren: Tips en Tricks.
  • Onderkennen van drogredeneringen.
  • Oefenen in drogredenering.
  • Je rol kiezen in een chaotisch debat.
  • Oefenen in debatteren over stellingen.
  • Persoonlijke dilemma’s bij debatteren.

Doelgroep De training is bedoeld voor iedereen die (beter) wil leren debatteren. Data Zaterdag 12 oktober en zaterdag 9 november 2019 van 10.00 tot ca. 16.00 uur (inclusief lunch). Kosten € 25,00 per training, inclusief lunch. Meer informatie en aanmelden: Barbara van Witteloostuyn, secretaris VVD Breda Email: b.v.witteloostuyn@vvd-breda.nl