Sven Planken

Sven is al lange tijd actief binnen de VVD en als student bij de JOVD. Naast raadslid is Sven ook lid van de landelijke Partijraad en voorzitter van de VVD regio West-Brabant waarin 16 VVD afdelingen zijn verenigd. In Breda is hij afdelingssecretaris geweest. Na ruim een jaar commissielid-niet raadslid te zijn geweest, is hij sinds 2 september 2015 lid van de gemeenteraad.
Hij is werkzaam als senior adviseur bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Daar houdt hij zich bezig met meer bestuurlijke en politieke kant van Luchtverkeersleiding Nederland en ProRail.
Sven gelooft in de kracht van de stad en de mensen die er wonen.  We hebben de overheid niet voor alles nodig. Mensen kunnen veel verantwoordelijkheid zelf aan en daardoor ontstaan er mooie dingen in onze stad en de dorpen.
Breda is voor Sven sinds 16 jaar echt een ‘hometown’. De fantastische binnenstad, de mooie dorpen en het buitengebied bieden alles wat een mens nodig heeft. Samen met zijn vriend woont hij dan ook met veel plezier in de binnenstad.
Sven zijn grootste hobby is koken maar reizen, stedentrips en cultuur zijn ook activiteiten die hij graag onderneemt. Binnen de fractie is Sven woordvoerder voor cultuur, WMO, maatschappelijke opvang, binnenstad, toerisme en leisure en evenementen.

Portefeuilles: Zorg, Welzijn, Sociale Veiligheid, Economische zaken, Evenementen en Internationalisering.

Tel.: 06 55 32 88 05