Nieuwsbrief oktober 2019

In deze nieuwsbrief gaat het over: 1. Netwerkevenement + ALV op 13 november 2. Beklimming Grote Kerk Breda voor leden VVD 3. VVD Nieuwjaarsborrel 19 januari (+ ontmoeting nieuwe leden) 4. Trainingen 5. Preventief fouilleren in Breda 6. VVD Breda zichtbaar in de gemeente 7. Bezoek aan de Tweede Kamer

Netwerkevenement met Algemene Ledenvergadering (ALV) op woensdag 13 november

Locatie: Café ’t Karrewiel, Kloosterstraat 21, Bavel. T 0161- 431538

We ontvangen je graag om 19.45 uur.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering presenteren we o.a. de begroting 2020 en een bestuurswisseling. Hierna neemt de directeur Citymarketing Breda, Hildegard Assies, ons mee in de nieuwste ontwikkelingen.

Beklimming Grote Kerk Breda in het donker

De Grote Kerk is schitterend. Maar wist je dat het uitzicht bovenin de kerk ook geweldig is? Klim met ons mee naar boven en bekijk hoe de Grote Markt in kerstsfeer is aangekleed.

We klimmen op woensdagavond 18 december om 19.30 uur onder leiding van een stadsgids (max. 25 personen). Na afloop praten we na onder het genot van een hapje en een drankje.

Leden van VVD Breda betalen voor deze activiteit een eigen bijdrage van €7,50. Vrienden van VVD Breda kunnen gratis deelnemen! Meer informatie of alvast aanmelden? Neem dan contact op met Nena via nena.buermans@gmail.com

Voor deze activiteit is er vanwege de capaciteit van de toren een maximaal aantal deelnemers. Vanwege de restauratiewerkzaamheden aan de Grote Kerk zijn de datum en tijd onder voorbehoud.

VVD Nieuwjaarsborrel 2020

Op zondagmiddag 19 januari vanaf 16.00 uur toasten we graag met je op het nieuwe jaar bij Baai Breda, Markkade 1 A/B, Breda.

Deze feestlocatie met als thema “winterfestival” is gelegen aan het water, schuin onder de Prins Willem Alexanderbrug en schuin tegenover Markkade 1. De ingang is aan de Markkadezijde. De uitnodiging voor de nieuwjaarsborrel volgt uiteraard nog via de mail.

Ontmoeting nieuwe leden

We hebben de afgelopen tijd weer aardig wat nieuwe leden mogen verwelkomen. Speciaal voor hen maar ook voor andere geïnteresseerde leden organiseren we voorafgaand aan de Nieuwjaarsborrel een ontmoeting met twee van onze fractieleden die zich bezig houden met omgevingsontwikkelingen.

We starten bij Baai Breda en tijdens een wandeling informeren zij je over de ontwikkelingen rondom het Havenkwartier en het station en over de potentie van het CSM-terrein.

Ben je hier graag bij? Stuur dan een mailtje naar Barbara b.v.witteloostuyn@vvd-breda.nl om je aan te melden. Je ontvangt dan t.z.t. meer informatie.

Trainingen

Op zaterdag 12 oktober vond weer een Debatraining plaats onder leiding van Ad Gravendeel, trainer bij de Haya van Somerenstichting. Op zaterdag 7 maart zal Ad Gravendeel de training Presenteren I verzorgen. Je kunt je daarvoor aanmelden bij b.v.witteloostuyn@vvd-breda.nl  (max. 12 deelnemers).

De komende twee trainingen over Liberalisme zitten inmiddels vol, maar we zullen deze in het voorjaar herhalen.

Preventief fouilleren in Breda

De afgelopen maanden hebben in Breda meerdere steekincidenten plaatsgevonden, waarvan een aantal dodelijk. Als reactie hierop heeft de politie samen met Justitie besloten om preventief fouilleren voor een half jaar mogelijk te maken in het centrum van onze stad.

De Bredase VVD vindt het verschrikkelijk dat deze maatregel nodig is, maar is blij dat de burgemeester hiervoor heeft gekozen. “Het is haast niet voor te stellen, maar we zien steeds vaker dat mensen besluiten met een steekwapen op stap te gaan. Met deze maatregel geven we de politie een grotere kans om deze gekken vroegtijdig te pakken en onze stad voor alle bezoekers veilig te houden” aldus Rick Zagers, woordvoerder veiligheid namens de Bredase VVD.

VVD Breda zichtbaar in de gemeente

Op zondag 6 oktober vond de 34e editie van de Bredase Singelloop plaats. Ook dit jaar was de Bredase VVD aanwezig om sinaasappelen uit te delen aan de renners die over de streep kwamen. Wil jij ook, samen met een groep gezellige VVD’ers, helpen bij activiteiten als deze, of meegaan op inhoudelijke bezoeken? Laat het ons dan weten door een mailtje te sturen naar r.zagers@vvd-breda.nl

Bezoek aan de Tweede Kamer

In samenwerking met VVD Tilburg organiseren we op woensdagmiddag 29 januari een bezoek aan de Tweede Kamer in Den Haag. Daar gaan we in gesprek met enkele VVD-kamerleden en krijgen we een rondleiding door het gebouw waar het van dinsdag t/m donderdag een en al bedrijvigheid is. Na afloop is er een borrel.

Houd de Facebookpagina van VVD Breda in de gaten voor meer nieuws hierover.