Patrick Ernst verlaat Bredase politiek

Begin volgend jaar zal VVD-raadslid Patrick Ernst verhuizen naar Amsterdam en zodoende komt er daarmee ook een einde aan zijn lidmaatschap van de Gemeenteraad van Breda. Gezien de maatschappelijke carrières van Patrick en zijn partner is de keuze voor de hoofdstad als nieuwe woonplaats een logische stap.

Patrick Ernst is ruim 14 jaar lid geweest van de Bredase Gemeenteraad. Hij heeft in die tijd de rol vervuld van gemeenteraadslid en fractievoorzitter en was bij de vorige verkiezingen lijsttrekker. Ernst: ”Ik heb de afgelopen jaren ontzettend genoten van de diverse functies binnen de VVD. Het is een voorrecht om in de stad waar je geboren en getogen bent in de politiek het verschil te maken.”

Fractievoorzitter Thierry Aartsen ”Met het vertrek van Patrick verdwijnt er niet alleen een schat aan ervaring maar ook een van de boegbeelden van de Bredase VVD. Wij zullen hem gaan missen in onze fractie maar wensen hem en zijn partner uiteraard het allerbeste in hun nieuwe woonplaats”

Rick Zagers (23) zal Patrick Ernst opvolgen als raadslid. Rick is nu al commissielid voor de VVD Breda.