Ine van Hasselt nieuwe voorzitter VVD Breda

Op de ledenvergadering is Ine van Hasselt verkozen tot voorzitter van de VVD Breda. Van Hasselt trad in mei toe tot het bestuur als vicevoorzitter. Nu volgt ze Pieter Schouten op die de afdeling drie jaar geleid heeft.

Van Hasselt: ''We zijn Pieter Schouten veel dank verschuldigd. Hij heeft de afdeling de afgelopen jaren keurig door de verkiezingen en de daarop volgende politiek turbulente periode geleid. Inmiddels zitten we weer in de coalitie en werken we hard aan een liberaler Breda. Het is voor mij een eer om het roer van Pieter over te nemen en de afdeling te gaan leiden.''

Ine van Hasselt was zeventien jaar raadslid en in de periode 2010-2014 plaatsvervangend raadsvoorzitter. Ze werd bij haar vertrek in 2014 door burgemeester Van der Velden geroemd als grande dame van de Bredase gemeenteraad.

Marieke Peereboom die ruim vijf jaar bestuurslid geweest is trad terug. Haar plaats wordt ingenomen door Kim Hendrikx. De rol van vicevoorzitter wordt overgenomen door Quinten Bertens die sinds 2012 deel uit maakt van het bestuur.