Sport voor iedereen

Sporten en bewegen zijn belangrijk om gezond en fit te blijven. De VVD Breda wil dat iedereen in Breda de mogelijkheid heeft om laagdrempelig te sporten. Topsport inspireert veel kinderen om te gaan sporten. NAC Breda heeft hierin een brede maatschappelijke voorbeeldfunctie. De VVD Breda wil dat sportverenigingen de ruimte krijgen om te zorgen voor een optimaal sportklimaat. Sport is er voor iedereen.

De VVD Breda maakt zich hard om sportevenementen naar de stad te halen. Denk hierbij aan NK’s, EK’s en WK’s hockey, tennis of paardensport, grote wielerrondes als de Giro d’Italia of de Tour de France, schaatswedstrijden of internationale amateur voetbaltoernooien.

Breda moet niet bescheiden zijn maar ambitieus. Dat inspireert mensen en kinderen om te gaan sporten en is goed voor de economie. Een evenement als de Singelloop bezorgt veel mensen naast beweging een geweldig leuke dag in ons prachtige Breda!

De VVD Breda wil ook graag meer gebruik van de beschikbare faciliteiten in de wijken. Op een kunstgrasveld kan altijd worden gesport. We willen deze overdag beschikbaar stellen voor schoolgaande jeugd, ouderen die willen sporten of andere verenigingen of bedrijven.
Ook willen we dat sportverenigingen gelijk worden behandeld bij de financiering van de kunstgrasvelden.

Steeds meer kinderen kampen met overgewicht. Dit is één van de grootste gezondheidsproblemen van de toekomst. Door ze te laten sporten verklein je de kans dat kinderen later gezondheidsproblemen krijgen.